Michiel is sinds 2004 ondernemer vanuit zijn bedrijf Accountable Marketing. Na het verschijnen van zijn eerste boek ‘Marketing Kassa’ in november 2012 is hij ‘overgestapt’ van corporate klanten naar het MKB.
Als Franchisepartner van Thexton Armstrong werkt hij met ondernemers en hun teams om de zogenaamde winstlekkage te stoppen. Daarbij kan het gaan om ondernemers die hun bedrijf willen of zelfs moeten verbeteren, ondernemers met groeiplannen of ondernemers die hun bedrijf over willen dragen. Winstlekkage klinkt natuurlijk heel financieel, maar de samenwerking met Michiel wordt net zo vaak gestart vanuit de behoefte bij zijn klanten aan meer vrije tijd en meer plezier in het ondernemen.
In het voorjaar van 2018 heeft Michiel de Engelstalige en volledig herziene versie van zijn boek gepubliceerd, genaamd: 'YES! Accountable Marketing'. Dat sluit mooi aan bij zijn werk als persoonlijk bedrijfsadviseur, want uit het doorlopende winstlekkage onderzoek van Thexton Armstrong blijkt dat ‘Marketing & Sales’ met ‘Productiviteit’ de belangrijkste veroorzakers hiervan zijn.